Ve třetím květnovém týdnu se děti z 3.A a 4.A vypravily na Školu v přírodě do Karlova pod Pradědem. Poněvadž se naše škola zapojila do projektu Ministerstva životního prostředí mimoškolních pobytů s tématem klimatických změn, z něhož byl pobyt dětí placen, náplní programu byly činnosti s tímto tématem související.
Ve třetím květnovém týdnu se děti z 3.A a 4.A vypravily na Školu v přírodě do Karlova pod Pradědem. Poněvadž se naše škola zapojila do projektu Ministerstva životního prostředí mimoškolních pobytů s tématem klimatických změn, z něhož byl pobyt dětí placen, náplní programu byly činnosti s tímto tématem související.
První den jsme „Zachraňovali les“, kdy děti stavěly z přírodního materiálu dle své fantazie zdravý les a sportovaly jako „Klimatická škatulata“, což je pohybová hra pro děti napodobující pohybem vánek, vichřici, požár, sucho aj..
Druhý den jsme podnikli výšlap na Praděd jako celodenní projekt „Klimatický den v Jeseníkách“, během něhož děti hodnotily změny pomocí pozorování lišejníků a suchých stromů, badatelských činností v přírodě, sledovaly obnovitelné zdroje Jeseníků jako jsou větrné elektrárny a vodní elektrárnu Dlouhé stráně, obdivovaly původní dřevěné stavby v Karlově Studánce a v Karlově pod Pradědem, získaly a využily informace z turistických tabulí a také ochutnávaly podzemní vodu z pramenů na Pradědu – Bílá Opava nebo Moravice a léčivou minerální vodu v lázních Karlova Studánka.
Třetí den jsme pojali tvůrčím způsobem. Děti v kreativní dílně ztvárnily plakát „Jeseníky 2050“ jako skupinovou práci, zúčastnily se besedy s environmentální tématikou zaměřenou na zpracování dřeva s odborníkem, v týmech tvořily „Zdravý les“ technikou zvanou Pointilismus, kdy děti malovaly obraz na plátno částmi svého těla nebo pomocí přírodnin. Nakonec se výborně bavily při výrobě „Výsadku na Mars” při které děti z různých materiálů tvořily padák, do kterého měly vložit vejce tak, aby při dopadu na zem zůstalo neporušené. Vejce značilo kosmickou loď s lidmi opouštějícími zdevastovanou planetu. Tato dílna byla velká zkouška nejen na spolupráci ve skupinách, ale i trpělivosti, technické vynalézavosti, zručnosti a fantazie. Myslím, že mohu říct, že děti si pobyt v Jeseníkách velice užily a také se získaly nové dovednosti.
Mgr. Světlana Munzarová
Mgr. Jana Kollegová